Viktig informasjon fra leder ponnilandsleir Unni Holmen

Oslo og Akershus Travforbund og Bjerke Travbane ønsker dere alle hjertelig velkommen til 3 fine dager på Bjerke og Oslo.

Tror vi har alt klart til dere kommer og at dere får en fin St.Hans helg sammen med oss i Oslo

HEI ALLE VÅRE GJESTER TIL PONNILANDSLEIER PÅ Bjerke 2012.

                                                                                                                      Oslo, 12. juni 2012.

 

Noe info. Skal dere få av oss nå. Men starterklæring blir ikke lagt ut på ponnisidene til DNT og Bjerke før fredag 15. juni. Om noe skulle være glemt eller galt vær vennlig å si ifra med en gang.

Det er påmeldt 139 ponnier med 134 kusker / ryttere. Det vil bli 38 løp over 2 dager. Dette er helt fantastisk og vi gleder oss til å treffe dere alle. Det er også flere av familiemedlemmer som er deltakere , så det blir mange av oss.  Vi vet og at det vil være mange som er med som ikke er registrert som deltakere.

Vår camp vil bli fult besatt av aktive travfolk hele helgen.  det er 25 telt /vogner som skal sove sammen i vår camp ” Bjerke Allè”.  Dette er rett til høyre når dere kommer inn hovedinngangen til hestesportens hus.  Her vil dere få henvist plasser  ved  ankomst.  Less av ponniene og ordne dem ved hesteringen før dere parkerer vogner og telt på campen.

Ved ankomst hesteringen vil dere få utlevert bokseplass.   Oppstalling skjer forbundsvis, slik at alle fra samme forbund står i samme stall eller stallen ved siden av. Opplysninger , registrering og utdeling av velkomstpakke vil være i vekten.   Det vil stå lister ved hver stall om ponniens navn og ansvarlig med telefonnr.  I velkomstpakken ligger det et navneskilt ( vår lille maskott ) som skal fylles ut med ponniens navn, ansvarlig person m/telefon. Denne lille ponnien skal settes opp utenfor sin boks. Den mangler hale men det ordner dere, ta litt av manen eller halen til ponnien din og dermed har maskotten fått hale også. ( Husk å ta den med hjem som ett fint minne )

All varming / trening skal foregå på lillebanen alle dager.

Startvognprøver vil dere få tider på ved ankomst.

Alle må være klare for defilering så fort løpet foran  er ferdig, innkjøring under broen.

Utkjøring etter løp er ved bommen.

Bespisning for deltakere  er Kafe Bristol i hesteringen. Alle vil få utdelt matbillett ved ankomst. Disse må leveres i Kafe Bristol for å få mat.  Mistede billetter blir ikke erstattet. Det er følgende måltider:

Fredag 22/6:                     Kl. 15.00-21.00

Lørdag 23 og Søndag 24/6:         Frokost  07.00-10.30      Lunsj     Kl. 11.30-15.00.

Alle andre som kommer kan handle i Kafe Bristol til samme tider. Vi vil også ha griller ut i hesteringen  på markedet og kiosk ved Bjerkeboden.

Lørdag og søndag starter vi opp med flaggheising , håper dere vil være med på dette.  Så skal vi våkne opp med en 15 min trim. Enkel og lett , det kun for at dagen skal bli lettere å komme igjennom når vi starter på denne måten.

Så går det slag i slag hele dagen.  Noen pauser blir det innimellom , men da tar vi litt varming for ponni , lek og moro.

Etter hvert løp skal som sagt alle ponnien ut ved bommen på banen. Unntatt vinneren som skal rett til seremoniplass og få sin sløyfe., dekken og blomst.

Premieutdeling lørdag vil bli sammen med bespisning og St. Hans fest om kvelden kl. 18.00.

Da tenner vi bål . Alle griller vi der og premier vil bli delt ut til alle for lørdagens løp.

Når det gjelder søndagen vil alle få utdelt sin premie i vekta når nr.skilter blir levert.

Grillaften lørdag, starter kl. 18.00 )  lager vi rett utenfor Oslo og omegn sine lokaler.  Vi lager grill , spiser , premierer og danser litt med hverandre.  Bjerke puben vil være åpen hele dagen hvor enhver kan se på V75 og evnt. Fotball.

Alle må ta med seg det de vil spise og drikke denne kvelden.  Vi står for griller og det som skal til for at de brenner.  Vi får ett koselig bål og litt musikk.  Dette kan bli en fin og annerledes St. Hans.

 

NB!  Det er ikke lov til å grille personlig i campingen eller andre steder på Bjerke i denne helgen.

               ( Hilsen Brannvesenet )

 

Så kommer dette som er litt spennende for både dere og oss.  Vi prøver å lage ett lite marked  og mini bondegård.   Her kan dere alle kose dere med å se på noen rare , små og store dyr.

Det er noe å handle , både av  mat og utstyr. Det vil være leker for en hver smak og hårfarging, tatovering og konkurranser.  Det blir vårt marked med folk og leker osv. fra 1950 tallet.  Hadde vært veldig gøy om alle dere andre kunne finne frem stakken, nikkersen og busserullen fra gammelt av og stille opp med dette.  Vi må jo ha det litt gøy utenom også.

 

NB!        Vi har også laget mulighet   for  kjøp av flees jakker  og sweat- gensere. Dette kan dere forhåndsbestille innen 15 juni. Betaling må skje inn på vår kont,                                    

Merket. ”Gensere”. Blir ikke salg på campem.  Se vedlegg ,

 

 

VELKOMMEN SKAL DERE ALLE VÆRE . VI GLEDER OSS TIL Å VÆRE VERTSKAP FOR DERE OG HÅPER AT DERE FÅR DET KJEMPE I 3 DAGER HOS OSS.

 

Vennlig hilsen

OAT ponnikomiteen

Unni Holmen

Leder.